sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Friday, June 18, 2010

Takziah #3 ; Afiq Nordin, Pelajar Nilam Puri Meninggal Selepas Solat Jumaat

18 Jun 2010
Ok, ni barulah nak masuk tentang kawan aku, Arwah Afiq Nordin. Dia pelajar kos Usuluddin, Sem 2/2010 (PASUM), Nilam Puri, Kelantan. Dia kene langgar kereta semasa lintas jalan raya lepas balik solat Jumaat.

Kalau ada sape-sape kenal Afiq, gitaw aku. Lack of info bout him..Sedih sangat.

Petang tadi lepas terima mesej dari mak dan adik, bagitau yang Afiq, jiran kampung aku, juga merangkap sebagai kawan baik masa kecik dah meninggal :'(

Trus tekan button henpon dan kol emak. Mak nangis .. sebab dia seorang budak yang baik. Pandai. Dengar cakap mak ayah. Pastu dulu aku kawan ngan dia masa kecik. Dah besar malu sikit.. Pastu cuba nak kawan balik. Name pon jiran kampung. Mesti tiap tahun raya kat kampung dia. Pegi kubur sama-sama..Raya tahun lepas dia baru beli henpon sony, same plak henpon dia ngan henpon aku..(teringat..)

Yang terkilan, patotnya tahun lepas nak jumpa dia cam nak cakap-cakap sikit..Tapi tak terbuat, sebab aku nih pemalu orangnya. Last-last sampai aku tak jumpa dah dia lagi..
Kawan aku yang meninggal nih pon aku nak jumpe die, tapi tak tercapai..

Dalam masa terdekat ni 2 orang kawan dah pergi menghadap Ilahi..Inilah dinamakan kematian, tidak menunggu sesiapa.. Tak dapat nak ziarah family Afiq..Insya Allah, jenazah di kebumikan di Kampung Terusan, Juasseh esok. After zohor.

Emak ayah dia ekceli baru pegi melawat die kat Kelantan, ontheway balik ke Seremban, Afiq kemalangan..Tapi mak ayah dia tak sampai lagi di Seremban.. Bayangkan perasaan mereka.. :'(

Tahun nih lagi skali raya dengan sebak (maybe..)

Hidup ini tak selalunya cerah..Bila-bila masa Allah akan menarik nyawa kita..Kita yang masih hidup hanya mampu berdoa untuk mereka..

pS: gambar Afiq ada zaman dulu-dulu, nanti upload ..

2 comments:

naderROXX said...

salam. saya ni kawan afiq nordin dr SBPIT. kalau nak info sal afiq, bukak la blog saya, oke? http://story-kita.blogspot.com

Prettyvrach said...

Al-fatihah..Semoga roh beliau ditempatkn bersama orang2 beriman.amin..