sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Thursday, June 17, 2010

Kawan GengBlogger Yg Sporting ; Award Pertama & Tag keDua ~

Tadi baru balik kuliah terus nak bukak blog..bace omen kat shout-out jumpe pejalan kaki bernick-name, ata. Macam terkejut. Aku tak kenal dia. Tapi mesejnya berbunyi..

"salam ziarah..ada award dan tag untuk kamoo"

wahh. macam apekah? rasa tak sabar nak terjah ke blog beliau. Menarik. layout yang simple dengan header yang smart. Tambahan ada muke beliau terus terpampang kat depan blog tuh ..hehe. Selamat bekenalan..Anda mungkin bakal menjadi kawan saya.. EH? hehe.

Aku ekceli nak minta maaf pada sume GengBlogger. Aku pelajar universiti yang agak sibuk dengan hdop seharian. Memang selalu online, bukak GB, bukak blog, jalan-jalan ke blog orang, but jarang nak bersiar-siar dalam laman GB. So tak heran lah aku tak ramai kawan blogger. huh..~ Tapi dengan tag kali nih buat aku bangun dan sedar supaya jangan abaikan geng-geng blogger di GB.. kerana GB lah aku leh naik sikit sikit :)

*****

THANKS SEBAB KASI AWARD KAT SAYA
gune ((saya)) sebab tuju khas kat saudara ata


dan syarat penerimaan award ini mestilah dengan menjawab soalan yang diberi....
same-same baca jawapan aku kepada soklan Hot di bawah.

---------------
adakah anda rasa HOT??
aku rasa humble di sini, terutama di GB, blogger baru katekan .. tapi kalau korang mengenali aku, aku happy+pramatang orang nya :p

upload wallpaper PC/laptop yang anda gunakan sekarang


cerita pasal gambar nih....??
gambar nih aku ambil dari REMAJAMASJID group. satu group yang beri banyak faedah kepada aku, aku rasa tenang je dengan gmbar ni, kerana di situ tertulis Allah.. dan pemandangan yang menghijau.. bestkan?

kali terakhir makan PIZZA...??
bulan 3 hari tuh, kumpul duit rumah ngan roomate, pastu beli..pizza cap Morocco :)

lagu terakhir anda dengar....??
Islam Iman dan Ihsan-Xifu M'adz feat Radz. Lagu nasyid nih tentang Hadis tentang Rukun Islam Rukun Iman dan pengertian ihsan. Ihsan ialah melakukan ibadah kepada Allah seolah-olah kamu melihat Allah, tp kalau kamu tidak melihat Dia percayalah Dia melihat kamu di atas sana..Bagus kan? best tau lgu ni..siyes insaf :)

apa yang anda lakukan selain selesaikan tag ini...??
ulangkaji subjek Pemikiran Islam . wah wah nape cam solehah sangat ni ?

selain dipanggil nama sendiri,anda dipanggil nama apa..??
sampai skng lum ada nama tetap untuk panggilan.
dalam blog ; Sha-na.Szied
dalam FB ; nama asal
kawan rapat ; Naei | Naeila | Sharifa

tag 5 orang


sape orang no.1...??
my BFF yang da lame tak apdet blog. maybe ni tag kedua dari aku yang da hutang..hehe

katakan sesuatu pada orang no.5
Aiz? baru-baru ni baru kenal BELOG die. stat dengan tutorial nuffnang kot. tertarik pulak sebab dia dah lame gune blog, tapi baru nak daftar nuffnang hehe..dan dia kreatif !

No.3 ada hubungan sape ngan sape..??
this my sista. comel macam aku. Hubungan tak pasti. sebab banyak skendel dan diskendelkan. baru-baru ini my adik ni seem like jatuh hati ngan sumone, and baru-baru ni jugak cam ada orang nak memetik bunga di taman rumah aku ..cepatnya??
kalau nk tengok blog dia..sume pasal hidup dia jek.. hehe

bagaimana pulak dengan No.2..??
coretan perantau..aku juga perantau :)
suke ngan long hafiz sebab dia dok london..cam kagum ngan kawan-kawan yang belaja hebat-hebat dari aku.. kagu gak, sebab baru masuk dunia blog bape bulan dah capai kawan 1000..pehh! beselah budak london :p ala-ala mat saleh gitu..
lame tak singgah blog die..sebab, bz siket..

kata-kata cinta dengan orang No.4...
uiks..tak de lansong..tak sompek lagi nak bekenalan ngan telor nih..tapi teruja sebab dia selalu bertandang ke shout-box aku..dan baling telur busuk.. taktaula dia blog walking ke tak..x pe la..tu pun da cukop heppy :) thx telor basuh busukk :P

berikan 5 fakta tentang orang yang anda tag
suka posting entri yang berinfo
layout blog cantik dan menarik
3 ahli GB 2 kenalan rapat
aku suka kat diaorang sume
blogger yang best dan spoting

------------------
nahh! siap pon tag nih, bape jam aku melangut depan pc ni..sambil studyla katekan..
ok lepas nih nak blogwalking kat umah ata ;)

aku menganggap tag dan award ini sebagai tanda persahabatan dan peningkatan kasih sayang antara aku dengan blogger luar ....aku bukanlah blogger yang paling Hot dan Top cam joegrimjow tuh, tapi betulkah blog aku sedang meningkat naik sikit ? huhu thx pada Ata, incha Allah we'll be a good blogger friend ~


pada bloggerku sayang yang telah di"tag" itu sila jawab ye....

1 comment:

Anonymous said...

ngoroi..
syg kamu sgt2..
that's all..
doesn't make sense...
ayt merapu..
ishtaq ilaiki....!!
sgt2..x dpt na diluahkn..
hny ALLAH yg maha mengetahui..