sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Friday, February 11, 2011

Peluang Kedua, Salji is come back !!

30hb

Meneruskan perjalanan ke Ifrane, untuk cari banjaran salji yang memutih.. Di Malaysia sibuk banjir air, di Ifrane banjir salji~ Woha!! Cameo bergerak 7.30am. Sampai di Michilfeyn, Ifrane pukul 9.30 pagi. Amek gambar berdas-das.. :) Sangat wow la. Sebab masa kami datang tu, salji turun lebat !!



Berhenti di setiap perhentian untuk melihat salji yang turun macam hujan tu.. Pada tahun ni bentuk salji berubah.. Mungkin bentuk emping salji berubah mengikut tempat dan time.

Kalau tahun lepas di Marrakech, emping salji berbentuk hexagon.


Tahun ini di Ifrane, emping salji berbentuk jarum-jarum tajam.


Habes main salji (salji sebenarnya tak main sangat sebab kat gunung tuh salji nipis je.. kene mendaki baru dapat salji hehe..) kami cameo pun turun ke Azrou.. kawasan bandar Ifrane yang memang macam Switzerland or Eropah la :) Cuba tengok kawasan ni , eropah tak??

Bersyukur sangat dapat sampai ke situ......... Keterujaan memang tinggi ! Turun pukul 2.40pm. Singgah solat sebentar dan Allahuakbar......

Sourvenir yang ada..Murah tapi cantik :) Rantai..



Antara video yang ada. Haha, aku meluncur.. Jangan gelak ya.. Sebab belum ada skil nak meluncur...


video

8 comments:

creamyfiodesi said...

wahahahahaha! sorry r naei. 'ter'gelak plak tgk video nih.
tu bkn mluncur, tu menggelongsor namenye! hahaha!
klaka betul la...:D

Ummu~Ishak said...

comelnye meluncur

Sha-na.Szied said...

kak trex
gelak? mmg patut gelak pon,.. hehe tp sngt licin,, x penah terpikir nk grlungsur mcm tuh kat salji, lepas nih rasa bende wajib buat lah :)

Sha-na.Szied said...

ummu ishak,

thx drop by here :D
comel..mana nye..hehe!!
salji lg comel dr saya

Atan -LsFamilia- said...

bestnyaaa men salji... ^__^

akutakdeawek said...

bestnyer!!!!!!!!!!
nak main gak

Anonymous said...

hahaha klaka naeilah luncur..=)

Anonymous said...

من محمد اليف زيتل