sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, June 30, 2010

The Fun Theory ; Cara yang cool untuk mengubah perilaku manusia

Sory sume, membisu seketika, sebab keadaan sekeliling yang membuatku takde mood untuk mencoret seswatu. Dan juga sekarang ni proses kami kemaskini rumah untuk pindah.

Huhu kelmarin aku ade nonton 1 vdeo best ni..! Lokasi nya di Stokholm, Sweden. Beberapa fun-campaign telah lancarkan di sana untuk mengubah perilaku manusia~


The premise of the campaign is that if you make things more fun, it’s easier to change people’s behaviour.

Memang hebat la.. Video ni menunjukkan tentang kempen yang kool untuk menarik perhatian umum seterusnya dapat mengubah sifat manusia tersebut daripada biasa kepada luar biasa ! Luarbiasa ke..hmm boleh la.. jom kita layan jap.. Korang mesti teruja :)

PERTAMA


Cube tengok camne cara orang barat mendapat idea untuk mengubah perilaku manusia dengan menggunakan idea-idea yang FUN ! Aku pon teruja ni, kalau lah dapat letak kat Malaysia dan negara ke-2 aku, heeeeeeee kompem 90%-no sampah :)

Fakta mengatakan :Ramai orang suka buang sampah bila ade bunyi kat tong sampah tuh..

KEDUA


Awesome tak musix tu?? Kalau aku ade kat sane, da lame tangge tuh runtuh sebab aku yang comel nih lompat-lompat kat situ. Rasa tak saba nak g melawat sane.

Fakta mengatakan : Ramai orang biarkan je escalator tuh dan memilih untuk naik tangge, wat senaman sikit, leh kurus :p

Menarik ke cool ?? Dua dua lah!

2 comments:

Noor Hidayah Adzman said...

huhuhu...
cool la naei..
bole diaplikasikan kt mesia...
nnt kite suh kawan2 kite yg amek engineering ni buat cm2...
hee~

Sha-na.Szied said...

huhu betul tuh.. idea bernas jugak :)

dah ade kawan engineer blja kt france !~