sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Friday, June 18, 2010

Takziah #2 ; Pengalaman Menjadi Jiran Achik Spin

Oh hari yang sebak! balik tadi menerima 2 mesej di hp. 1-emak, 2-adik. mengkhabarkan satu berita sedih.. kawan aku Afiq meninggal dunia..so tibe-tiba rasa nak bua entry tentang orang yang dekat dengan aku dah pergi..

****

Sekarang tajuk nih mengenai Arwah Achik Spin, dah lame aku nak wat entry pasal berita kematian arwah. Tapi melihatkan kondisi aku yang sibuk ngan kuliah, terpaksalah ditangguhkan.

18 April 2010
Aku bangun pagi Ahad tuh, (2 pm Malaysia) terus telefon emak di Malaysia, dah lame borak tibe-tibe mak gtaw..Achik Spin da meninggal.. aku terkejut sangat .. Tak sangka sangat dia dah tak ada. Achik tu jiran umah aku selang satu umah. Umah mak mentua dia plak sebelah umah dia.

Jenazah Achik Spin dimandi dan dikafankan di hospital itu dan dibawa dengan van jenazah ke rumah mertuanya di Taman Desa Ros, Ampangan (TAMAN UMAH AKU) di sini kira-kira pukul 11.30 pagi bagi membolehkan kaum keluarga dan kenalan terdekat memberi penghormatan terakhir. Jenazah disembahyangkan di surau Taman Bukti, berhampiran Taman Desa Ros dan dibawa ke tanah perkuburan kira-kira 12.00 tengah hari.


Dulu selalu usha dari jauh, wahh ada artis sebelah umah..ngintai-ngintai je sebab malu lah ngan Achik..Selalu nampak dia dan isteri, Kak Tasya @ Rose naik kete sama-sama. Haha. Ngintai dari jauh jek..

mereka twins, rasanya yang merah ni kot bini Achik Spin.
Loc : my house


Tahun lepas pon aku wat open house, kak Rose datang ke rumah kami..Baik je.. Pastu dengar crita dari mak, mereka baru je berpindah di sebelah umah mak mentua die. Tak sampai seminggu duk situ dia meninggal sebab kemalangan jalan raya.

Highway Seremban

Jenazah Arwah Achik Spin

Kebumi di Makam Sheikh Ahmad Said, Seremban

Hidup ini tak selalunya cerah..Bila-bila masa Allah akan menarik nyawa kita..Kita yang masih hidup hanya mampu berdoa untuk mereka..
Al-fatihah..Doa juga untuk semua artis-artis yang telah pergi..
Yasmin Ahmad, Din Beramboi, Yanie Mentor, Achik Spin

2 comments:

azuan said...

suka mengintai yea huhuu...

Sha-na.Szied said...

huhhuh suke..