sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, September 14, 2009

TERBANG KE PERANTAUAN

Setelah usia meningkat dewasa, masing² telah memiliki impian tersendiri untuk merealisasikan matlamat hidup.. Menara Gading ialah impian setiap insan yg bergelar student. Jika kita berjaya melaksanakan tugas yang diamanahkan Allah kepada kita di sana, maka pintu gerbang buat kerjaya yang lebih cemerlang akan terbuka luas.

Hari nih aku nak membicarakan satu luahan rasa tentang tajuk di atas.

Setelah tamat SPM, kawan² ku sumer tlh berjaya dgn cemerlang! Berbangga lah sekolah Shams kerana batch 2008 ramai yang dapat conquer A dalam setiap subjek, including me :)
Tapi bg student mcm aku, aku sangat bersyukur kerana walaupon x dpt capai target aku untuk SPM, tp ape yang Allah beri tuh, dah buat aku bersyukur. Klo Dia beri aku stret all A's, mungkin aku jadi insan yg riak-takbur-tak-ingat-dunia.

Alhamdulillah juge dgn result yg aku dapat, aku berjaya mendapat tawaran dr pelbagai institusi. Antara tawaran rasmi yg aku dapat:

1- Kolej Matrikulasi Melaka (Asasi Sains)
2- Universiti Sains Islam M'sia (Tamhidi Sains dan Tech)
3- PPISMP, IPGM (Ijazah Pen. Agama Islam, Arab, Syariah)
4- Maghribi tajaan MAINS (Ijazah Dirasaat Islamiah)

Setelah berdizcusing dgn family, perasaan, rakan, guru..aku telah memilih pilihan ke-4. Ape alasannya? Aku nk timba pengalaman baru di luar sane. Di perantauan, di Bumi Anbiyaa' .

Jadi, para pembaca sekalian doakanlah pemergian aku ke sana after Raya Aidilfitri 2009 ini. Aku memohon 10000000 kemaafan jika ade silap dan salah antara kita.

******Lets Fly To Gain Valuable Knowledge*

Tahun nih, aku sgt gembira kerana ramai kawan² yg dapat terbang-tanpa-sayap ke perantauan. tak lupe jugak kawan² yg blaja di M'sia. Korang bertuah jugak dpt belaja kt cni, senang balik cuti, ramai kawan bangsa sendiri. Tahniah aku ucapkan.

Antara kawan² yang fly ke perantauan:

  • 9 August 2009- Amrah, Hidayah, Zurin, Sakinah, Zaiha, Ihsan, Iskandar, Syafiq, Akmal, Amirul Aiman, Warlif, Khuzairin, Nazmi Afifi, Amir Hafizi, dak² STAM Maahad Ahmadi (0430, Mesir, MAINS)
  • 12 August 2009- Amrah, Hidayah, Zurin, Warlif, Nazmi, Amir (1030, Jordan, MAINS). Farah Hanisah (1730, dentist, Jordan, JPA)
  • 13 August 2009- Dak² BTN Meru. SAffwan, K.Mira, K.Dila (0630, Uk, KPM)
  • 14 August 2009- Abul, Shaymak, Nik Nur Madihah (0630, medic, Cairo, JPA & Bank)
  • akan ditambah.......insya Allah.
"Tahniah atas kejayaan korang, satu hadiah yang sangat bernilai dari Allah taala.

Pesanan aku di sini hanya satu,

Korang dah berada di gunung yang korang pilih, maka setiap apa yang dipelajari itu, hargailah seboleh-bolehnya. Kita sebenarnya melangkah satu demi satu hingga ke puncak atas tu.

Ramai orang yang tersalah gunung.
Ramai yang ada gunung yang tepat, tetapi salah naik.
Tapi yang paling teruk, kita berada di gunung, tapi tak sedar kita sedang menaiki gunung itu!"

*credit to: senikehidupan.wordpress.com

No comments: