sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, September 9, 2009

KASIH SAYANG


I love the love shape, all about love. Althought i think i hv never been couple wif someone, but i'm really interested in LOVE !!
  • To all readers, please read this..its so touching my heart in Malay Version :
Pada suatu hari di sebuah sekolah, seorang murid telah bertanya kepada gurunya. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai kasih sayang.

Pelajar:
Cikgu macam mana kte nk pilih seseorg yg terbaik sebagai org yg paling kite syg? Mcm mne juga kasih syg itu nak berkekalan?

Cikgu: Ok, kamu ikut ape yang sy suruh. Kmu pergi ke padang, dan berjalan di atas rumput sambil memandang di depan kamu. Kmu plihlah rumput yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lg walaupun sekali. Sudah petik rumput yg PALING cantik, bawa ke kelas.
Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas, tiada sehelai rumput pun dibawa di tangannya. Then, cikgu pun bertanya, "Kenapa tiada rumput yg kamu pilih?"

Pelajar: Tadi masa sy berjalan, sy carilah rumput yg paling cantik. Memang ade banyak yg cantik tp cikgu kata petiklah yg PALING cantik, maka sy pun terus berjalan ke depan sambil mencari yg PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lg. Tapi sampai ke penghujung padang, sy tak jumpe pon yg PALING cantik. Mungkin ada di antara yg di belakang sy tu rumput yg cantik, tp cikgu dah cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, maka tiadalah rumput yg sy boleh petik.

Cikgu: Ya! Itulah jawapannya. Mean, apabila kita tlh berjumpa dgn orang yg kita sayang, jgnlah kita mencari yg lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yg berada di depan kita sebaik² nya. Jangan kte menoleh ke blakang lg kerana yg berlaku tetap dah berlaku. Semoga yg berlalu tidak berulang lg. Dan ingatlah org yg PALING kita sayang itulah yg PALING cantik dan PALING baik. Mahupun nak diikutkan banyak lg yg cantik dan baik seperti rumput td.

No comments: