sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, September 28, 2009

BABY & KIDS UNTUK SEBULAN

Cuti sekolah sudah smpai ke penghujungnya. Semalam aku dan emak menghantar along & adik blik ke asrama mereka. Hurm, best dowank dah balik ..AMAN sikit umah hehe dr pergaduhan & perperangan antara aku adik and along hahahah..

Selepas blik dr Gemencheh..Emak singgah di rumah makNgah untuk solat Maghrib & juga melawat Kaklong CT. Die sedang berpantang sbb bru je melahirkan baby yg cukup sifat n comel, pipi kemerahan..AsMa Name die. Name die masih dlm discuzsion.. Farah Asma'? Asma Nur Hani? Asma El Syifa..? err..aku sbg makngah beliau tak berapa mengerti untuk mencadangkan nme yg terbaik untuk beliau..Al-maklumlah...anak orang. bukan anak kite :D

Along kemudian dtg menyapa aku. "Ha kakngah..ko cuti an? leh x ko jage si Sumayyah n Mus'ab?"

Aku ternganga seketika. PErlukah?? ERrr.. "Erm..maksudnye duk kat cni? Aaa..leh kot. "

"ala..ko tolong la yer. kak long tu ha nk jage baby, ko jage lah si Mus'ab n Sumayyah. Sebulan je. Kang ade la elaun tuk ko.."

*twink-twink* ELAUN?! huk......huk.... Suke aku. "Erm Insya Allah, boleh je KOT..hehe"


Pd malam itu jugak keje aku bermula. Sumayyah 5 taon. Mus'ab 3 taon. Ish, mmg byk kerenah beliau beliau nih.. penat gak suh dowank tido x mau, aku nak makan beliau nak makan. aku nk teguk air gas beliau juga nak air gas... Rupenye aku baru tauw mengapa Anis selalu marahkan si Sumayyah tuh.. Sbb die x tahan la ..hahaha..

Last-last............... Anis telah m'beri aku bebepara tips bagi menjaga kids tersebut..

Jika time Makan, bg Sumayyah makan dulu smpai kenyang, baru aku makan.
Jgn tunjuk seswatu yg dpt mengujakan diri Sumayyah . Cth: HP. Cikediss. Jajan.
Jika masuk waktu tidur, beri Mus'ab susu spya die terus terlentok.

Mus'ab & Sumayyah

Hahaha..aku hanya menerima. Tp mmg betul pe yg Anis gtaw tuh.. Aku hope Aku dpt n Berjaya menjadi penjaga @ bak kte org Baby Sitter? yeahh...Baby Sitter Terbaik..

ha..Lepas nih sape nk Sewa aku tuk jage anak mereka, Sile lah jika ade kesempatan :p

No comments: