sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, September 14, 2009

MANUSIA ITU MENGGANGGU AKU..

Satu malam, sedang asyik menonton tv di kampung..Aku baring kt kusyen panjang. Sebelah ku ade pakngah, apit, dan seorang manusia yang amat aku kenal (admire lg..)-QQ!

Aku bagaikan x percaya, lalu memandang manusia itu berkali² lamenye. Tp aku hanya membiarkan manusia itu, sbb aku tau aku tgh mengalami "proses hibernasi". Aku memfocuzkan pandangan pada skrin tv yg menyiarkan banyak iklan² Korean drama.

Aku x puas hati! Aku pndang lagi manusia itu. Tibe² die membalas pndangan aku. Lalu, mengangkat kening double-jerk.. Aku terkezut jugak, "Err..dah tau ker?" hati aku menggerutu sendiri. Maka, selanjutnya..manusia itu memulakan acaranya.

"Eh! Ko yg selalu kaco aku tuh kan?"

Aku hanya angguk tak pasti. Hati aku tertanye² bagaimana die mengecam wajah comelku ni?
Oh! iya..! MayBe melalui spect baru yg terhias kat wajah aku. Ya! aku dapat rasekan.

Lalu..aku sgt malu, sbb die mengenaliku. Tp dia hanya do nothing. Erm, fikiran ku mula memikirkan untuk kami berbaik semula..(pernah ade ape² ke antare aku n dia?..haha)

Aku menukar posisi duduk puler sbb drama semakin bosan di skrin tv. Lalu aku berkata,
"Sy minta maaf sbb selalu kaco awk.." Sambil memandang muke kacaknya itu.

Belum sempat die membalas kata² aku..
Aku terus membuka mataku!! Sebab aku masih dalam situasi ketidakpercayaan bahawa di alam nih aku bertemunya.
Aku terus membuka mataku!! Sebab aku tak sanggup untuk mendengar jawapan yang akn eluncur keluar dr mulutnya.
Aku terus membuka mataku!! Sebab aku takut untuk disakiti lagi...

Namun, aku yakin..! Aku takkan give-up..Aku perlu berusaha berkawan dengan die! Ya Allah, jika betul kami ada jodoh, tetapkan lah waktunya untuk aku bertemu dia..in reality life. Insya Allah...

MAk oiiii!! Wey makcik! ko tau dah pukul baper ttttttttttuu? Akibat ko berblog-ing ha... terjadi lah drama anak dara bangun di masa matahari terpacak di tengah langit! Aiseyhh..

Memang x percaye aku dah tidur lame nih...(sebelum nih pon same..) ..sume sebab Akibat ko berblog-ing ha!!

2 comments:

hana szied said...

sengal la ko!!
mimpi ghupo eh...
haha...

Sha-na.Szied said...

lerr..tgk labels la syg..