sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Friday, June 3, 2011

Ngeri itu akhirnya bukan realiti..


Alhamdulillah Allah kejutkan aku pagi-pagi ni, selesai sudah tanggungjawab sebagai seorang hambaNya...


Sebuah van putih memasuki ruang parking rumah ku. Parking di belakang kereta Viva itu, aku dari dalam rumah tak sabar melihat siapa.. Mungkin sedang tunggu seseorang balik ke rumah agaknya, sebab tu tak sabar..

" Eh???? Kenapa ni...........Kenapa van jenazah yang datang ni parking kat sini?"

Soalan aku takde sape jawab.. dan aku tak teringin nak lihat van tu.. 5 minit kemudian ada orang ketuk rumah.. dan aku segera membuka pintu dengan perasaan penuh rimas dan risau. Allah sahhil umuruna..Allah janganlah kau timpakan sesuatu pada ku..Siapakah..? Siapakah...? Doktor perempuan datang memberi salam dan menghulur aku kertas............


***** meninggal pada pukul .... kemalangan jalan raya.. Dush! Allahh..
kenapa ya Allah.......Pada masa itu, doktor mengeluarkan jenazah dari van tu dan letak di rumah ku.. Aku buka sarung nyaaaaa.. Ya Allah.... Hanya Allah yang tahu.. muka dijahit.. Jelas kelihatan wajahnya. Aku menangis sungguh..sungguh!!

Sudah terfikir aku, pasti ada mesej-mesej di FB, mesej-mesej di henpon..bagaimana keadaan kami selepas ini.... dan penuh dugaan pada masa itu. Selepas itu..........

Astaghfirullahhhh !!
Astaghfirullahhhh !!
Astaghfirullahhhh !!
Astaghfirullahhhh !!

Ya Allah, ya Allah....sambil mengurut dada.. genggam henpon dan melihat, 4.37 pagi. Ya Allah aku buka cahaya-cahaya di ruang kamar ku.. Dan terus membuka laptop lalu pantas mendail nombor dia......Aku berdoa penuh harapan..

"Hello, assalamualaikum... hello...assalamualaikumm...........assalamualaikum"
(aku jawab tapi perlahan suara aku, tanak ganggu orang tidur..)

Kedengaran seperti memandu, Panggilan ditutup..Alhamdulillah ada suaranya..
Aku melangkah longlai..menuju ke bilik air mengambil wudhuk.. walaupun bertemankan lipas-lipas yang entah dari mana munculnya.. Aku beranikan diri..

Lalu, Allaaaaaaaaaaaaahuakbar...


****

Before tidur, tak ambil wudhuk
gelak-gelak lagha
maen hantu-hantu dengan roomate
rindu Malaysia

maybe ini puncanya, Ampunkan daku Ya Rabb....





2 comments:

creamyfiodesi said...

tulah. xbace doa tidur lagi! hehehe.. :)

hanaszied said...

heih =.= lain kali tidur bace bismillah, basuh kaki..! jangan gini agy deh .. takott !