Forever Young

Entry rindu :'(
Monday, June 13, 2011 . 7 word(s) .
klik ini untuk lebih penghayatan. tolong baca sampai habis :'(


Angah rindukan manje dari wan..

Ya Allah di saat imtihan ini kau beri aku dugaan . . .

Kau beri aku rindu pada emak . . .

Kau beri aku rindu pada emak kedua aku . . .

Wan angah rindu wan sangat-sangat

Sumpah, wallahi angah rindu wan . .

Mak cakap mak pun rindu kat wan

Mak cakap kalau rindu bace al-fatihah

Dah 3 hari angah termenung, ingatkan wan

Angah rindu nak bermanja dengan wan

Wan maafkan cucumu ini . Angah banyak wat dosa kat wan

Tapi percayalah wan

Angah dan adik dan along sayang sangat dekat wan . .

Hanya wan tempat kami bergurau senda

Apabila kami pulang ke kampong . .

Tahun ni angah banyak berdoa agar Allah panjangkan usia wan

Solat hajat untuk wan, sebab angah dengar wan ada darah tinggi

Perkara itu paling merisaukan . . .Tapi Allah lebih tahu

Sampai bila hayat wan di dunia ini

Angah selalu telefon Anis suruh jaga wan sangat-sangat

Before fly, angah cakap ngan semua orang supaya jaga wan

Angah taknak family kita pecah belah sebab wan dah takde

Tapi angah takde kuasa

Wan dah takde, kampong jadi sunyi . . .

Bila raya angah nak gurau ngan sape?

Angah nak pinpim tangan sape . . .?

Angah nak tolak kerusi roda sape lagi selain wan . . .?

Angah nak angkat sape naik kat atas kereta?

Angah nak mandikan sape lagi wan ?

Sape nak layan perangai manje angah ni?

Sape angah nak jage bila cuti nanti?

Sape nak teman angah kat rumah bila mak pergi kerja ?

Sape nak tidur dengan angah malam cuti ?

Angah minta maaf, banyak dosa pada wan . . .

Tengking wan bila wan tak dengar

Biarkan wan jalan sorang bila angah penat

Marah-marah wan bila wan degil

Tak teman wan bila wan takut duduk sorang-sorang

Buat-buat tidur kat tempat lain bila wan ajak tidur dengan wan

Taknak turun bila wan panggil

Marah wan bila wan ambil duit angah

Tak pernah nak ambil gambar dengan wan

Biar wan tinggal kat rumah bila kitorang nak jalan-jalan

Terima kasih wan, sebab teman angah kat masa nak fly

Tapi tak sedar pun . Angah ambil gambar ngan sume orang

Tapi dengan wan . . ?

Ya Allah . . . Tapi perancangan Mu itu maha indah

Dia tahu wan akan pergi tinggalkan Angah

Jadi ditakdirkan Angah balik tahun lepas

Untuk jaga wan, teman wan, tapi semuanya tidak sempurna
Angah tak rebut peluang itu . . .

Sedar tak sedar wan lah orang yang angah paling sayang

Selepas emak . . . Itulah manusia kan . . bila ada tak hargai pun

Ya Allah berat sangat rasanya bila wan pergi aku tidak di sisi

Alhamdulillah wan pergi dengan tenang sekali 2 April 2011

Dengan lafaz syahadah dan hembusan nafas terakhir

Rasa ingin tidur dan akhirnya wan pergi buat selamanya

Tahun ini angah tak balik nak jenguk wan

Insya Allah raya tahun depan angah datang melawat kubur wan

Apa pun angah kene redha dengan ketentuan ini

Semoga Allah merahmati dan melapangkan kubur arwah wan

Angah tak dapat kawal air mata lagi . . .

Angah nak exam esok, angah doakan wan selalu . Angah sayang wan

Labels: , ,



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


.:: waiting 4 a call ::.