sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, March 22, 2010

Suasana Komuniti Turkey

Salam sumer. Baru-baru nih, ops..3 hari lepas aku dan kawan-kawan syik dok lepak ngan budak Turki. Best..Diorang memamg baik. Tak pilih bulu. Yerlah diorang cun kawan ngan orang macam aku yang biasa-biasa je.. hehe

Hari Jumaat, tak de kelas kat jami3ah (universiti). So, kami bertolak pagi. Sampai aje umah dowang, perhhh! Macam masok umah banglo tak hingat punyaaa..Aku rasa nak je pindah umah cepat-cepat. Tapi duit sewa memang mantap la kann.. haih..!! Sarapan orang Turki nih kawan-kawan, macam sarapan orang DIET. Kenyang la jugak (buat-buat) hehe..




Sabtu pula, aku dan kawan-kawan meneruskan perjalanan ke rumah Turki yang lain. Kali nih datang pada waktu tengah hari. Lunch.. Ehem, tak sabar nak merasai makanan Turki. Semalam tuh makan kt Malaysia dah boleh dapat. hehe.. Ha!! Ni lah makanan yang ditunggu-tunggu. Dinamakan M A Q L U B A H. Sedap jugak sebab ade unsur diet dan protein. Kalau setiap hari aku tinggal ngan budak Turki, mesti aku dah kurus. Cett!



Hari Ahad. Aku macam malas nak join lagi. Banyak tau keje belum setel. Sebenarnya nak menghadap laptop hehe .. Tapi aku gagahkan juga disebabkan aku fikir kami semua ibarat keluarga. Mereka banyak bantu kami pelajar Malaysia. So tak leh la wat muka sombong kan?? Orang dah ajak, rezeki makan jangan ditolak~ Hari ahad tu, kami datang ke sekolah khas pelajar Turki. Mohamad Al-Fateh School. Privet school. Dowang ajak kitowang kali nih sebab ade wat macam sukaneka antara diorang. Ala, sebenarnya tak pon.. hehe.




Woh..beshnya pergi masok komuniti Turki! What i love about them:

-Wajah cantik, suma orang cantik
-Dowang sume ade baju coat labuh, memang baju tradisi
-Tudung yang colourful
-Dowang baik hati, kitorang pon =p


10 comments:

hana szied said...

HUK ALOH...AD HATI NK KURUS..HAK3...MKN ASYIK X KNYANG JEK..CMNE UH...PELIK3....AP PON..HOPE KO HEPY KT SNE..MAK X SBAR NK TGGU KO BLEK..!!!

cm said...

salam
wah,,naiela pergi rumah turki,,,bestnya!!!!siap main bola jaring lagi,,huhu,,hebat2x,,,
harap lepas ni terus jalin ukhwah dgn turkiyat eh,,tp jgn smpi jadi org turki plk,muka dah ada ala2 dah,,huhu......

creamyfiodesi said...

naeila? ada rupe turki?
GULP!!!

mi3ra said...

ni turkey dekat mane ni?
dulu pnah holiday kat sana slame 10hari
7 hari xleh nak sentuh mknn dia
breakfast je mkn
seluar semua jadi longgar
balik malaysia gemuk balik
lol
tp kat sana sangat lawa n cantik

zaizax said...

salam, hye
wahh bestnye dpt try makanan org luar and tmbh2 dorang plak yg bt, confirm2 la sodap..eh dah lama ker dkt sana?

joegrimjow said...

bile entah nak sampai kat turky ni!

taun depan taun depan

-И α Ě ɨ Ľ α- said...

[zaizax]
salam, thx sggah. saya bukan duduk turki, but im at Morocco. ade budak-budak turki di sin (:
makanan dowang mmg sedap, seswai utnuk orang diet hheheh

-И α Ě ɨ Ľ α- said...

[miera]
oh nih kat kawasan perumahan budak turki di Morocco, tidak lah melawat ke turki. Cuma lawat rumah dowang jek, bukan negara :D

nape x leh makan food org sane..? kene biasakan ..

-И α Ě ɨ Ľ α- said...

[hana]
makanan jgn ditolak ;p

[cm]
im suitable ke nk jadi orang turki nih hik3..

[creammyfiodesi]
nape? tak buleh ker? jgn tkejut kalo nti sy kawen ngn org sana :p

taknak!

-И α Ě ɨ Ľ α- said...

[jow]
jom, tahun dpn nk smpai sheffield plak..