sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, February 12, 2011

Kerja kene ikhlas

Berusahalah dengan ikhlas tanpa memikirkan balasan semata-mata, kerana semakin tinggi keikhlasan di dalam diri, semakin tinggilah balasan baik yang akan diperolehi dalam keadaan sedar atau tidak

Peringatan untuk diri sendiri. Sebagai senior yang tak berapa senior, aku dapati diri ini lebih banyak memikirkan pengorbanan.. lebih kepada rasa alert pada keadaan sekeliling . Maksud nya kat sini, dari segala aspek la. Terutamanya dalam menguruskan hal-hal rumah.


Aku selalu terasa penat membuat semua ini .. Tapi alhukama' ini kata, berusahalah dengan ikhlas.. I K H L A S.

Jangan harapkan balasan..Hurm, aku berdoa ya Allah moga-moga, dengan memudahkan urusan orang lain, Engkau memudahkan urusanku.

Imbas status FB 7 January 2011..
Ya Allah masihkah ada mereka di sekelilingku untuk memahami diri ini..?
Biarlah diorang tu , manusia bila masa kite ada ..Dia tak kenal..
Bila mase kiter tiada baru menyesal...
Orang yg baik itu sentiasa akan dikenang nanti...
Mase ni kita dipandang hina, diakhir nanti kite dipandang mulia..
...untuk orang faham kite, kite tak perlu pun mereka...kerana kite adalah pelengkap bagi mereka..ingat tu!



Aku sayang kamu semua, harap ukhuwwah sentiasa memekar menjejaki spring dan sampai ke syurga....Ameen..

1 comment:

cm91 said...

salam..ya Allah shbtku, moga Allah meredhai sentiasa dirimu..jgn sesekali merasakan dirimu berseoranagn, kadang-kala mmg perlu diluahkn kepada seseorg, atau mgkn ade care yang lebih baik untuk memahamkn org sekeliling...saya teringt kata2 keramat.."memahamilah untuk difahami"..saya ykin awk mmg memahami, tp mgkn awk kena bersabar ckit utk kali ni sbb Allah nk jdkn awak seorg yg lbh hebat dr sume sudut dr dulu,,contoh sy tgk awak tampak jauh lbh matang n lebih alert pada hal org sekeliling daripada dulu..hehehhhe...moga Allah beri kekuatan...utk kita semua..aminnn