sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Sunday, May 16, 2010

BLOG UMPAMA CHIPSMORE, NOTA UMPAMA NASI

Assalamualaikum blog..

Apa kabar? Lame sudah aku tak meng-expresi-kan rasa kat ruang ni.
Dah sebulan .eh baru 2 minggu aku tak update, tapi rasanya bagai sebulan.. tidak ber-blogwalking, ber-gengblogger, ber-comment, membaca..dan macam-macam lagi..sebab tu rasa macam sebulan..Semua sebab blogspot tidak boleh diakses di negara ini buat seketika..kenapa? aku pun tak tahu..takkan nak pergi tanya King Mohammed VI plak? Haritu pun kes yang sama berlaku, 2 minggu jugak agaknya.. leh bace entry aku yang lepas.. sekejap boleh akses. Sekejap tak boleh..macam chipsmore kan???
Pemalas punya Mozilla | IE | Google Chrome. Oh! Sesungguhnya mereka tak bersalah..

So, tadi aku cuba jugak click url blog ini guna Google Chrome, tiba-tiba muncul perkataan >>aLBi 3aLaaM<< aku dah mula berkobar.. cam happy sangat! Alhamdulillah pada pukul 11.53mlm tadi aku dapat jugak buka blogspot dan start untuk update story yg paling update punya..ye ker?

Ok baiklah, sejak minggu lepas..doctor ade cakap, dah nak exam nih..Exam akhir sem 2/2010. Aku mula lah gelabah..nota-nota sikit punya lengkap..tak ulangkaji lagi..tak bace buku tambahan sebagai rujukan..oH aku rasa nih semua sebab Facebook. Menjadikan aku malas!! Recently, aku suka je maen mesej kat Facebook..comment.. huh, syaiton-syaitonn..sape suka bazir masa dia kawan ngan syaiton~ Itulah padahnya bahana Facebook sekarang nih. Takpelah insya Allah for the next entry, aku akan update tentang bahaya Facebook.. B E W A R E ..!!


Sambung balik..so aku sekarang amat bz dengan ulangkaji-study-siapkan nota-photostat nota dengan budak arab..Doakanlah aku yer.. berapa ramai yang bace, dan mendoakan aku, insya Allah aku akan berjaya ..amin!! Bace nota-nota tuh sume penting ibarat kita makan nasi. Setiap hari kene makan kan..? huhuh..Tapi aku baru buat lately..haih..*sigh*

Hurm..sekarang jugak aku tengah berkencangan (ayat budak jordan) dengan urudh; assignment. Bayangkan ade mase 10 hari jerk untuk siapkan 4 assignment?? oh teruknya aku.. :(
Tulah mase dalam kuliah asyik tidur. Erk, tak paham kot doctor syarah kat depan ..So bila dah nak exam ni, sume kene setelkan secara cepat..! Ni pon aku curi masa untuk coret-coret, mana tau blog x dapat bukak nanti.. Sekarang tengah stay up buat urudh tajuk Syair Arab Jahiliyyah. Apelaa..syair Orang Melayu Lame pon aku x penah kaji.. dah kaji syair Arab.. but, its so interesting.. ade 1 syair nih, untuk ngayat awek-awek..paling suke yang dua nih~


تريدين قلبي؟ خذيه خذيه
ريدك. لا..بل دعيه دعيه
Do you want my heart? Take it, take it.
Hold it. But do not let it, let it..


وإنّي احبّك
لكن أخاف التورط فيك
أخاف التوحّد فيك
أخاف التقمص فيك

I love you
But i'm afraid to get involve in you
I'm afraid autism (curang)
I'm afraid reincarnation


CINTA AKU HANYA UNTUK
ALLAH & RASULULLAH


Doakan semoga aku dapat siapkan 4 urudh nih, sukses dalam exam final..kalau bleh buat solat hajat sekali hehe :D
I will sukses!! Insya Allah..

pS: sory kepada blogger terkenal, aku x dapat nak blogwalking..korang pon mesti tak kesah aku x singgah ke sana..T_____T

-4.00 am; 64 F

2 comments:

joegrimjow said...

tertarik dengan analogi tu
;)
huhu

cm said...

salam.....
wah..bagusnya naiela..kaji tntg syair arab jahili...satu tajuk yg ckup menarik..jeles sbnrnya tp tu lah,,dah plh tajuk lain kan,,huhu..bonne chance 4 examination n 4 urudh..jgn anta dulu,,anta same2..x kira2x!!!!,,