sha-na.sziéd @ naeilahsziéd | Casablanca | étude islamique | 2éme année | échantez

komen | buat blog untuk sekadar menceritakan sesuatu daripada kehidupan seharian, bahasa yang digunakan seperti bercakap dengan kawan-kawan. kalau datang membaca, mesti bace dengan gaya bahasa yang betul. penulisan masih belum dewasa, sekadar ikut sedap hati dan mulut juga jari yang dibebaskan untuk menari di atas keyboard. amat mengharapkan respond dari "orang lame"..jika datang singgah, jangan lupe tinggalkan nota untuk di follow balik jejak korang . Big thanks!

ADA BANYAK GAMBAR-GAMBAR DALAM ENTRY DI BAWAH, KLIK GAMBAR UNTUK DILIHAT SEPERTI KANTA PEMBESAR, TERIMA KASIH DAUN KELADI, KALAU SUDI TINGGALKAN KAKI KAT SINI, LAIN KALI DATANG LAGI.•.¸¸.•´¯`•.¸¸.

Bace lagi, please
Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, December 2, 2009

BERMULA KAH FASLU SHiTA'


Sejak beberapa hari nih, sering sahaja hujan turun membasahi bumi Morocco ni.. Namun, aku tidak pernah sedar akan kehadiran hujan di luar imarah ini. Bila keluar saja

"Eh, hujan la weiii.. tak pasan pon kann? Sejuk la .."

Erm, mungkin aku enak diselimuti mazafir tebal di atas katil. Maka, hujan yg tak meminta izin untuk turun, akhirnya tidak kedengaran renyainya.. Bile berada dalam rumah kebanyakan antara aku dan kawan-kawan pasti tidak sedar hujan sedang turun.. Sebab? Fikirkan lah sendiri..Mungkin kamu juga ade jawapannya~

Tapi alhamdulillah, bila hujan turun aku dapat rasakan seperti keadaan di Malaysia. Rindunya saat angin bertiup menandakan hujan akan membasahi bumi Seremban. Aku merayau-rayau kat luar rumah untuk merasakan angin sejuk itu. Rindunya bau hujan.. Hujan pun ade bau juga taw... Rindu sume tuh.. Saat hujan turun pasti bukit bersebelahan rumah aku akan dituruni air yg banyak. Layaknya dikatakan seperti air terjun..

Baiklah.. Bila hujan da mule datang pada musimnya, aku dapat rasekan sudah bermulanya musim shita'.. 25 November hari tuh, sedang berlari-lari menuju ke jami3ah.. mulut tiba-tiba keluar asap..hehe berkepul-kepul..sejuk nya!! Teruja aku dan kawan ku.. aku paling teruja kot.
sebenarnya mase program di Kenitra lg da muncul asap-asap tuh.. tp nak rasa di Casa lambat sikit la.. Minggu nih aku keluar awal ke jami3ah semata-mata nk tgk asap lagi.. tp kecewa ..
mungkin bile betul2 pagi...dan sejuk dan hujan.. suhu dah pun mencapai tahap 7degree..

Hari ni ade class ngn us. Balafrij. Tp, aku tidak hadirkan diri...membuat kerja nakal bersama kawanku.. jalan dan jalan..aku singgah di souq. Tutup??? Dowang nh belum habis raye ker..? Hanye gerai2 buah dan sayur saja yg wujud.. Kami masuk juga untuk mengcover malu.. Kami jalan strettt je..mata melirik juga kat buah-buah yg dijual..

"wei.. ade faraulah ar...beli jom...! sukenye! mst musim shita' datang hehe.."

padahal da lame dtg..............hadir . sbbnya kami sejuk je kat cni..baju da 5 lapis dah..
8 dh abis begitu saja demi faraulah..manis dan wangi..kalo kat Msia.. habis dah RM 10 aku (:




sodap x..? amek keharumannya..

6 comments:

hana szied said...

hek e leh..faraulah 2 ap?
strawberi kew??

nabilahfarhanah said...

hhuhuhuhuhu...
sedapnyee..
faraulah..
wawawawa

Ahsani Taqwiim said...

salam ziarah dr new zealand

Anonymous said...

waaa...cedapnyer...
eila nk ckit..

Anonymous said...

mazafir punye kerja. kuliah pon x pegi an? hahaha. kantoi!!

adik. faraulah tu.. strawberry..
jgn jeles ea~ haha. almaklum.. duduk overseassss kan.. ngee *winks

merahituhamra.com

-И α Ě ɨ Ľ α- said...

[hanaszied]
ai, blja arab pon x tau ker?

[nabilahfarhanah]
errm, lazizzz~

[ahsani taqwiim]
thx for view my blog..salam taaruf. ni mesti dr pahang kan..?

[anYnoMous agaiN]
erm, echa la nih kan..hik3..nk ker? satu singgit

[aNynoMous keDUA]
maaf ye..? anda dtg dr mne?
ya..anda mungkin kawan sy..
selamat dtg ke thenaeilah (:

tp bile mase lak den ponteng kuliah nih..ade cctv dr mesir-morocco ker??