Forever Young

BERMULA KAH FASLU SHiTA'
Wednesday, December 2, 2009 . 6 word(s) .

Sejak beberapa hari nih, sering sahaja hujan turun membasahi bumi Morocco ni.. Namun, aku tidak pernah sedar akan kehadiran hujan di luar imarah ini. Bila keluar saja

"Eh, hujan la weiii.. tak pasan pon kann? Sejuk la .."

Erm, mungkin aku enak diselimuti mazafir tebal di atas katil. Maka, hujan yg tak meminta izin untuk turun, akhirnya tidak kedengaran renyainya.. Bile berada dalam rumah kebanyakan antara aku dan kawan-kawan pasti tidak sedar hujan sedang turun.. Sebab? Fikirkan lah sendiri..Mungkin kamu juga ade jawapannya~

Tapi alhamdulillah, bila hujan turun aku dapat rasakan seperti keadaan di Malaysia. Rindunya saat angin bertiup menandakan hujan akan membasahi bumi Seremban. Aku merayau-rayau kat luar rumah untuk merasakan angin sejuk itu. Rindunya bau hujan.. Hujan pun ade bau juga taw... Rindu sume tuh.. Saat hujan turun pasti bukit bersebelahan rumah aku akan dituruni air yg banyak. Layaknya dikatakan seperti air terjun..

Baiklah.. Bila hujan da mule datang pada musimnya, aku dapat rasekan sudah bermulanya musim shita'.. 25 November hari tuh, sedang berlari-lari menuju ke jami3ah.. mulut tiba-tiba keluar asap..hehe berkepul-kepul..sejuk nya!! Teruja aku dan kawan ku.. aku paling teruja kot.
sebenarnya mase program di Kenitra lg da muncul asap-asap tuh.. tp nak rasa di Casa lambat sikit la.. Minggu nih aku keluar awal ke jami3ah semata-mata nk tgk asap lagi.. tp kecewa ..
mungkin bile betul2 pagi...dan sejuk dan hujan.. suhu dah pun mencapai tahap 7degree..

Hari ni ade class ngn us. Balafrij. Tp, aku tidak hadirkan diri...membuat kerja nakal bersama kawanku.. jalan dan jalan..aku singgah di souq. Tutup??? Dowang nh belum habis raye ker..? Hanye gerai2 buah dan sayur saja yg wujud.. Kami masuk juga untuk mengcover malu.. Kami jalan strettt je..mata melirik juga kat buah-buah yg dijual..

"wei.. ade faraulah ar...beli jom...! sukenye! mst musim shita' datang hehe.."

padahal da lame dtg..............hadir . sbbnya kami sejuk je kat cni..baju da 5 lapis dah..
8 dh abis begitu saja demi faraulah..manis dan wangi..kalo kat Msia.. habis dah RM 10 aku (:




sodap x..? amek keharumannya..

Labels: ,



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


.:: waiting 4 a call ::.